خرید فروش لوله استیل

مرجع تخصصی لوله های استیل

خرید فروش لوله استیل

مرجع تخصصی لوله های استیل

تفاوت بین لوله فولادی و لوله آهنی سیاه


تفاوت بین لوله فولادی و لوله آهنی سیاه
به طور کلی، محاسبه تعداد لوله های نصب شده در خانه برای صاحبان خانه غیرممکن است. طبق یک بررسی عمیق، طول متوسط ??لوله ها می تواند چندین بار خانه را احاطه کند. لوله ها در زیر زمین، داخل دیوارها و غیره نصب می شوند. بر اساس مواد، لوله های پی وی سی، لوله های آهنی مشکی و لوله های فولادی وجود دارد. لوله فولادی سیاه به عنوان میله نرده، رسانه برای انتقال آب و غیره استفاده می شود. آیا تفاوت لوله فولادی معمولی و لوله آهن سیاه را می دانید؟

فولاد یک ماده پیشرفته است که به سختی زنگ می زند یا خورده می شود. لوله های فولادی را می توان در خطوط نفت، ساخت و ساز تصفیه آب و سایر تاسیسات یافت. این لوله ها به دلیل تکنیک محافظ دوام بیشتری دارند. قبل از دهه 1960، اکثر صاحبان خانه استفاده از لوله های آهنی سیاه رنگ را برای انتقال آب و گاز انتخاب می کردند. اما اکنون نقش اصلی آنها را لوله های PVC بر عهده گرفته اند. با این حال، هنوز هم برخی از مشتریان وجود دارند که به دنبال دوام بالا هستند، استفاده از محصولات آهن سیاه را برای تشکیل خطوط نفت انتخاب می کنند. این لوله ها بسیار گران تر هستند و دیگر برای انتقال آب استفاده نمی شوند زیرا در هنگام تماس با آب به راحتی زنگ می زنند.این سایت مطالب خوبی در مورد لوله اهنی دارد

نحوه نصب لوله فولادی و لوله آهنی مشکی متفاوت است. به طور کلی، لوله های آهنی مشکی دارای رزوه هایی هستند که می توان از آنها برای اتصال لوله های مختلف به یکدیگر استفاده کرد. و لوله های فولادی باید به هم جوش داده شوند. کار کردن با هر دو نوع لوله حتی برای کارگران حرفه ای دشوار است. بنابراین اگر قصد دارید خط لوله DIY ایجاد کنید، نباید در مواجهه با مشکلات ناامید شوید. لوله فولادی دوام بیشتری دارد و به راحتی خراشیده نمی شود. هم آهن و هم فولاد به راحتی گرم می شوند. بنابراین، کاربران باید در هنگام گرم کردن لوله ها مراقب باشند تا با سیستم تامین آب منجمد برخورد کنند.

لوله فولادی گرانتر از لوله آهنی سیاه است. اما از طرف دیگر نیاز به نگهداری کمتری دارد. دارندگان لوله آهنی مشکی باید به طور مکرر با نشتی اتصالات مقابله کنند در حالی که لوله جوشی چنین مشکلی ندارد. دوام لوله فولادی آن را برای کاربردهای صنعتی محبوب کرده است. فرقی نمی کند که لوله استیل مشکی یا انواع دیگر را انتخاب کنید، بهتر است خرده فروشان معتبر را پیدا کنید.
منبع مقاله

مزایای استفاده از لوله های فولادی در ساخت و ساز چیست؟

مزایای استفاده از لوله های فولادی در ساخت و ساز چیست؟

دوام
مقاومت در برابر خوردگی
به راحتی چکش خوار
قابل بازیافت
صرفه جویی در هزینه
 

لوله های فولادی چندین دهه است که به یک ماده پرکاربرد در تجارت ساختمان تبدیل شده اند. پیمانکاران و سازندگان آن را آلیاژی از آهن می دانند که دارای خواص مطلوبی است. اغلب، لوله های فولادی به جای مواد دیگر انتخاب می شوند. با این وجود، مزایای استفاده از لوله های فولادی در ساخت و ساز چیزی است که باید در نظر داشت.

به عنوان تامین کننده پیشرو لوله فولادی معتقدیم که تقاضا برای این ماده همچنان در حال افزایش است. در ادامه بخوانید تا ببینید که چگونه لوله های فولادی می توانند برای پروژه ساخت و ساز امروز شما مفید باشند!

دوام
دو کاربرد اصلی برای لوله فولادی در ساخت و ساز وجود دارد - سازه و حمل و نقل. برای اهداف ساختاری، لوله های فولادی قبل از گذاشتن فونداسیون در اعماق زمین وارد می شوند تا پایداری ایجاد شود. اگر در منطقه محلی خود اختلالی مشاهده کردید، به احتمال زیاد به این دلیل است که کارگران ساختمانی لوله های فولادی می گذارند.

برای حمل و نقل، لوله های فولادی برای نفت، گاز، فاضلاب و آب استفاده می شود. در پروژه های دیگر، از جریان مواد شیمیایی خطرناک نیز پشتیبانی می کند. در برخی موارد، از لوله های فولادی به عنوان ستون برای محافظت از موسسات و افراد در برابر حوادث ناشی از برخورد وسایل نقلیه استفاده می شود.

همه این کاربردها دوام مواد را می طلبد. اینجاست که استحکام لوله های فولادی مزیت مطلوبی است.

بر خلاف سایر مواد، دوام آن را قادر می سازد در برابر فشار بالا، لرزش و ضربه مقاومت کند. مطمئن باشید که تا سال‌ها پس از نصب، نیازی به تعویض مداوم لوله‌های فولادی نخواهید داشت.

مقاومت در برابر خوردگی
انبار بزرگ کارخانه فولاد

می توان گفت خوردگی یکی از رایج ترین مشکلات در ساخت و ساز است. به هر حال، منجر به به خطر انداختن یکپارچگی ساختاری پروژه ها می شود. برخلاف سایر لوله ها، لوله های فولادی به دلیل مقاومت در برابر خوردگی، برای کار با آنها ایده آل هستند.

به عنوان مثال، لوله های پلاستیکی که دچار ساییدگی و پارگی شده اند ممکن است دیگر برای کاربرد مناسب نباشند. اتصالات لوله مسی در برابر خوردگی مقاوم نیستند و به همین دلیل احتمال خطرات بیشتری برای کل سازه ها وجود دارد.

گالوانیزه فرآیندی است که شامل اعمال لایه ای از پوشش روی برای لوله های فولادی است. این همان چیزی است که محصول را مستعد زنگ زدگی می کند.

با یک لایه مقاوم در برابر خوردگی، ادامه استفاده از لوله های فولادی بسیار ایمن تر است. آنها می توانند کیفیت عملکرد برتر را حفظ کنند و برای کاربردهای فشار بالا عالی باشند.

به راحتی چکش خوار
سازندگان به دنبال مصالحی هستند که ساخت آنها آسان باشد زیرا از نظر برنامه ریزی ساخت و ساز به آنها آزادی می دهد. همچنین می تواند به معنای کاهش ضایعات فیزیکی در تغییرات لحظه آخری باشد.

به عنوان یک ماده، فولاد انعطاف پذیر است. این فلزی است که برای دستیابی به نیازهای ساختمانی متعدد استفاده می شود زیرا بسیار چکش خوار است. این ویژگی به توانایی یک ماده برای تبدیل شدن به اشکال مختلف بدون شکستگی اشاره دارد.

لوله های فولادی دارای استحکام کششی بالایی هستند که آن را برای پشتیبانی از انواع سازه ها عالی می کند. مطمئن باشید که هنگام استفاده از آن برای پروژه های خود دچار شکستگی نمی شود.

از فضاهای تجاری، آزمایشگاه ها تا بخش های صنعتی - لوله های فولادی به دلیل چکش خواری، کاربردهای گسترده ای را ارائه می دهند.

با افزایش نگران کننده مشکلات زیست محیطی، از پیمانکاران و سازندگان خواسته می شود تا زباله ها را کاهش دهند و از مواد قابل بازیافت استفاده کنند. اینجاست که قابلیت بازیافت لوله های فولادی کار با آن را سودمند می کند.

فولاد بازیافتی ترین ماده روی کره زمین است. در واقع، بازیافت آن بیشتر از همه مواد دیگر است. نرخ بازیافت 86% را حفظ می کند. طبق یک مطالعه، 69 درصد فولاد پس از استفاده تنها در آمریکای شمالی بازیافت می شود.

هنگامی که لوله ها دیگر مورد نیاز نیستند، می توان آنها را به سادگی ذوب کرد و از محصولی به محصول دیگر استفاده کرد. ویژگی های آن اجازه می دهد تا به طور مداوم بدون کاهش کیفیت عملکرد بازیافت شود.

صرفه جویی در هزینه
استفاده از لوله های فولادی می تواند به شما در کاهش هزینه های مختلف پروژه های ساختمانی کمک کند.

با توجه به استحکام ذاتی آن، مقدار کمی از این فلز نقش زیادی در حمایت از پایه ها دارد.

هر چه مواد کمتری برای نصب در پروژه نیاز داشته باشید، نیروی کار کمتری مورد نیاز خواهد بود. البته، ساعات کاری کمتر منجر به صرف هزینه کمتر برای دستمزد می شود.

علاوه بر این، لوله های فولادی به طور قابل توجهی ارزان تر از سایر مواد هستند. قیمت آن پایین مانده است زیرا تولید کنندگان از فولاد بازیافتی برای تولید محصولات جدید استفاده می کنند. از سوی دیگر، مواد ساخته شده از بتن قابل بازیافت نیستند.

فراموش نکنیم که لوله های فولادی نیازی به تعویض دائمی ندارند و این امر آن را به گزینه ای مقرون به صرفه برای پروژه های ساختمانی تبدیل می کند.

منبع