خرید فروش لوله استیل

مرجع تخصصی لوله های استیل

خرید فروش لوله استیل

مرجع تخصصی لوله های استیل

تفاوت لوله سیملس و لوله سیاه درزدار

لوله درزدار که برای لوله های جوش داده شده با مقاومت الکترونیکی کوتاه شده است، با شکل دادن سرد سیم پیچ فولادی به یک لوله استوانه ای گرد تولید می شود. جریان از بین دو لبه فولاد عبور می کند تا فولاد را تا نقطه ای گرم کند که در آن لبه ها بتوانند به هم متصل شوند و با استفاده از فرآیند جوشکاری واقعی یک پیوند ایجاد کنند. درزدار معمولاً برای انتقال مایعات مانند بنزین و گاز استفاده می شود که نقش مهمی در منطقه حمل و نقل خط لوله جهانی دارد.

لوله مانیسمان لوله های جوشکاری مقاومت الکتریکی

لوله مانیسمان یا SMLS به یک لوله فولادی توخالی اطلاق می شود که اطراف آن بدون درز است. لوله مانیسمان به دلیل ویژگی منحصر به فرد خود در استحکام و ضد خمش، به طور گسترده در صنایع ساختمانی، پالایش نفت و صنایع شیمیایی استفاده می شود.

با توجه به تعریف لوله درزدار و لوله مانیسمان در بالا، واضح است که تفاوت هایی بین آنها وجود دارد.

مقایسه کیفیت بیلت لوله

بیلت لوله، یک ماده خام کلیدی در فرایند تولید، یک میله گرد جامد از فولاد است که برای تولید بسیاری از محصولات لوله استفاده می شود. در مقایسه با لوله مانیسمان، ساختار شیمیایی لوله بیلت لوله درزدار مزایای بیشتری دارد. روش فرآوری مانند گوگرد زدایی، فسفرزدایی و گاززدایی خلوص بیلت لوله درزدار را بسیار بالاتر می‌برد. افزودن عناصر شیمیایی خاص، چقرمگی و استحکام بیلت لوله را بهبود می بخشد.

علاوه بر این، شمش لوله لوله درزدار از نوار فولادی نورد گرم با فرآیند نورد سرد ساخته شده است در حالی که شمش لوله لوله مانیسمان در شرایط نورد گرم تولید می شود. وضعیتی که در آن بیلت لوله لوله مانیسمان تولید می شود، اثرات منفی بر اندازه دانه دارد، در نتیجه عملکرد رضایت بخشی کمتری را به همراه دارد.

مقایسه فرآیند تولید

لوله مانیسمان زمانی تشکیل می شود که فولاد موجود در شمش گرم می شود و سپس روی سنبه ای با یک نقطه سوراخ واقع در مرکز شمش فشار داده می شود یا کشیده می شود. این یک لوله توخالی یا "پوسته" تولید می کند. سپس لوله بیشتر پردازش می شود تا به اندازه و ضخامت دیواره مورد نظر برسد. کل فرآیند تولید شامل هیچ بخش جوشکاری نمی شود، بنابراین هیچ خط جوشکاری در لوله مانیسمان وجود ندارد. لوله درزدار به صورت سرد به صورت نوار فولادی به یک بخش لوله گرد تبدیل می شود که لبه های آن توسط جوشکار فرکانس بالا گرم می شود. سپس جوش به صورت الکترونیکی بررسی می شود و توسط هوا و آب خنک می شود.

مقایسه ساختار

بزرگترین تفاوت قابل مشاهده بین لوله های درزدار و لوله مانیسمان در ساختار این است که لوله درزدار دارای درز جوش است که توسط فرآیند جوشکاری تولید می شود در حالی که لوله مانیسمان اینطور نیست. هرچه خط جوش کمتر قابل تشخیص باشد، لوله درزدار بهتر خواهد بود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، دو راه برای از بین بردن خط جوش استفاده می شود، یکی بدون درز هندسی و دیگری بدون درز فیزیکی. هندسی یکپارچه برای برداشتن سوراخ در داخل و خارج از لوله های درزدار است. فیزیکی به طور یکپارچه به تفاوت بین ریزساختار و فلز اصلی در داخل خط جوش اشاره دارد که منجر به کاهش ناحیه جوش و خواص مکانیکی می شود.

برخلاف لوله‌های درزدار، لوله‌های بدون درز، بدون درز یا خط جوش، می‌توانند شکل یکنواخت و استحکام زیادی را تحت فشار، دما یا بارهای سنگین حفظ کنند.

مزایای لوله درزدار و لوله مانیسمان

لوله مانیسمان دارای سه مزیت منحصر به فرد است، یعنی استقامت فشار بالا، استحکام زیاد و یکنواختی ساختار.

لوله مانیسمان بیشتر به دلیل استقامت فشار بالا مورد علاقه است. به طور معمول، ضعیف ترین قسمت لوله ها خط جوش است، اما لوله مانیسمان درز ندارد، بنابراین کل محیط لوله به طور یکنواخت می تواند فشار بالا را تحمل کند. علاوه بر این، به دلیل عدم وجود خط جوش، لوله بدون درز قادر است وزن خود و همچنین وزن بار سنگین را تحمل کند و ساختار اصلی خود را حفظ کند. مزایای لوله مانیسمان تعدادی از کاربردهای تجاری، نه تنها در میدان نفتی، بلکه در ساخت کشتی، دکل های دریایی، مخازن تحت فشار و غیره را به همراه دارد.

در مورد لوله درزدار، یکی از بزرگترین مزایا این است که فقط انتهای بیلت لوله در طول فرآیند تولید گرم می شود، بنابراین بقیه کل لوله درزدار تمیز می ماند و فقط قسمت جوشکاری باید تمیز شود. این کار تمیز کردن پس از جوشکاری را کاهش می دهد و تا حد زیادی راندمان کار و صرفه جویی در هزینه را افزایش می دهد. علاوه بر این، به دلیل سطح تقریباً تمیز و صاف، لوله های درزدار به راحتی با روش پوشش قابل اجرا هستند.

به طور کلی، با وجود تفاوت های زیادی در فرایند و ساختار ساخت، لوله های درزدار و لوله مانیسمان در شرکت Anson هر دو به طور گسترده در زمینه حمل و نقل نفت و گاز کاربرد دارند. هر دو لوله مطابق با مشخصات API برای اکثر برنامه ها قابل قبول هستند. برای بهره مندی کامل از مزایای دو لوله، مشتریان باید لوله مناسب تری را بر اساس نیاز واقعی خود انتخاب کنند

https://medium.com/p/100f309191b8/edit


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد